Sådan får du et bredt spektrum af kunder i Hørsholm frisør

 

 

 

Som Hørsholm frisør kan du godt komme til at opleve en lidt hård konkurrence med de andre frisører i byen. Frisørsaloner er nemlig tit noget af det, som der er mange af, fordi rigtig mange nye frisører ønsker at starte op for sig selv.

At der er meget konkurrence behøver ikke at være en dårlig ting for dig og din salon. Det betyder derimod, at du kan udnytte konkurrencen til at skabe din helt egen kundegruppe, som er trofaste og vælger dig, fordi du kan tilbyde dem noget særligt.

Få fat i de unge og de gamle

En god måde at skabe nye kunder er ved at få fat på de aldersgrupper, som måske normalt ikke lige lægger vejen forbi din frisørstol. I Hørsholm er der mange frisører, som oplever, at det primært er unge og midaldrende, som benytter sig af frisørydelser.

En af grundene til dette er selvfølgelig, at der er rigtig mange af disse personer i Hørsholm by. Men en anden er, at det er disse aldersgrupper, som er mest tilbøjelige til at blive klippet. De går måske meget op i udseendet, og de har tiden, overskuddet og pengene til det.

Få flere kunder – engager de oversete

Men der er altså penge og kunder at hente hos både de unge og de ældre. De ældre er meget rutineprægede, og de vælger tit den samme frisør, som de har haft i mange år.

Børn derimod er ofte ret ligeglade med deres hår, og det er forældrene som enten vælger frisør eller selv klipper ungernes hår. Det er derfor sjældent at man får en ny kunde, som er et barn – medmindre deres forældre allerede er kunde hos en.

Rabatter er vejen til flere kunder

Hvad skal du så gøre for at lokke disse mennesker til? Svaret er egentlig simpelt. Det handler om prisnedslag og rabatter. Som bekendt er ældre mennesker vilde med et godt tilbud, særligt fordi deres folkepension sjældent rækker særligt langt. Og forældre til unge børn vil gerne spare penge på klipningen, fordi børnene alligevel ikke rigtig går op i den.

For at lokke kunderne til kan du derfor med fordel vælge at have en bestemt procents rabat for pensionister og børn under for eksempel 12 år. Sørger du for at gøre reklame for dette tiltag, så vil du helt sikkert få flere kunder af den yngre og den ældre slags og på den måde succes som Hørsholm frisør.

 

Loading Facebook Comments ...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *